Ste unavení? Tieto rady vám pomôžu dobiť baterky
Nohy ako špajdle? Odstráňte ich týmto tréningom
Štyri prospešné účinky glutamínu, o ktorých by ste mali vedieť
Stravovací denník – aké má výhody a čo vám ho vylepší?
Reklama
Kulturistika

Tréning legendy III. – Frank Zane a objemovka

ikonkaFrank Zane patrí medzi hŕstku kulturistov, ktorým sa podarilo ovládnuť Mr. Olympiu viac ako dvakrát. Vyhral ju trikrát napriek tomu, že nikdy nedisponoval obrovskými svalovými objemami. Jeho doménou bola estetika tela.

Zane primárne súťažil v nižšej váhovej kategórii, ale na najprestížnejšej súťaži sveta ju ovládol len v rokoch 1977, 1978 a 1979, kedy sa stal aj celkovým víťazom. Jeho objemová príprava bola pritom pomerne jednoduchá.

Jadro tréningu, pochopiteľne, tvorili základné cviky. Oproti mnohým kulturistom vtedajšej doby sa však líšil tým, že sa nesnažil robiť čo najviac sérií, ale snažil sa precítiť každé opakovanie.

Jeho tréning pozostával s troch jednotiek, ktoré robil v splite 3+1. Prvý deň cvičil chrbát, bicepsy a predlaktia, v druhý deň si horná časť oddýchla a precvičil nohy. Tretí deň patri hrudníku, tricepsom a ramenám. Po každom tréningu sa venoval aj brušným svalom. Strečing robil medzi sériami.

Tento tréning je vhodný aj pre kondičných cvičencov, ktorým napríklad stačí cvičiť v pondelok, stredu a piatok. Alebo aj pre tých, ktorí cvičeniu venujú viac priestoru a zvládnu split 3+1 (tri dni tréningu, jeden deň voľna). Je dokonca vhodný aj pre začiatočníkov.

Deň č.1: Chrbát, bicepsy, predlaktia, brucho
Cvik Série Opakovania
Mŕtve ťahy 6 15-8
Príťahy T-tyče 3 12, 10, 8
Sťahovanie hornej kladky k hrudníku 3 8-10
Príťahy jednoručky v predklone 3 8-10
Koncentrované zdvihy s jednoručkou 3 8-10
Bicepsová zdvihy s jednoručkami 3 8-10
Bicepsové zdvihy na šikmej lavičke 3 12, 10, 8
Superséria:
Bicepsové zdvihy nadhmatom
Ohábanie zápästia nadhmatom s jednoručkou
2
20
20
Superséria:
Skracovačky
Dvíhanie nôh v ľahu
1
50
50
Superséria:
Dvíhanie kolien vo vise
Vytáčanie trupu
1
50
50






Mohlo by vás zaujímať:

trening-kulturistu-xvii-victor-martinez-a-hrudnikTréning kulturistu XVII. – Victor Martinez a hrudník trening-legendy-viii-ronnie-coleman-a-hrudnik-s-bicepsmiTréning legendy VIII. – Ronnie Coleman a hrudník s bicepsmitrening-kulturistu-xvi-branch-warren-a-rukyTréning kulturistu XVI. – Branch Warren a ruky trening-legendy-vii-tom-platz-a-jeho-preslavene-nohyTréning legendy VII. – Tom Platz a jeho preslávené nohy trening-kulturistu-xv-evan-centopani-a-dvakrat-tricepsyTréning kulturistu XV. – Evan Centopani a dvakrát tricepsy
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist