Ste unavení? Tieto rady vám pomôžu dobiť baterky
Nohy ako špajdle? Odstráňte ich týmto tréningom
Štyri prospešné účinky glutamínu, o ktorých by ste mali vedieť
Stravovací denník – aké má výhody a čo vám ho vylepší?
Reklama
Zaujímavosti

Ujasnite si pri posilňovaní svoje priority

ikonkaUž dlhé roky je pravidlom, že svalová skupina, ktorá je vašou prioritou, sa odcvičí ako prvá, kým máte najviac energie. To vám umožní trénovať s vyššími váhami a vyššou intenzitou. Táto hypotéza však nebola až donedávna vedecky podložená.

Brazílski vedci však urobili štúdiu, v ktorej muži trénovali hornú časť svojho tela osem týždňov. Boli pritom rozdelení na dve skupiny, pričom každá vykonávala cvičenia v odlišnom poradí. Prvá skupina najskôr odcvičila cviky na veľké svalové skupiny (hrudník, chrbát, ramená) a až potom na menšie (bicepsy a tricepsy). Poradie bolo: benčpres, sťahovanie hornej kladky k hrudníku, tlaky na ramená, bicepsové zdvihy veľkou činkou a tricepsové extenzie. Druhá skupina ich absolvovala v presne opačnom poradí.

Výsledkom pozorovaní, ktoré boli zverejnené v Žurnále športovej vedy a medicíny, sa len potvrdilo staré známe a logické tvrdenie, že na začiatku tréningu máte na vykonávanie cvikov viac sily ako na jeho konci. Výraznejší rozdiel bol pri druhej skupine. Jej cvičenci už nemali toľko síl pri ťažkých cvikoch po tom, čo minuli časť svojej energie na menšie svaly.

Táto štúdia teda potvrdila to, čo už všetci dobre vieme. To znamená pre každého, kto by o tom čo i len pochyboval, že v prístupe k tréningu treba mať jasné priority. Vo všeobecnosti sa teda treba držať toho, že väčšie svalové partie majú prednosť pred menšími. Takisto to len utvrdzuje všetkých v tom, že ak chcú dobehnúť niektorú svalovú partiu, musia jej dať v tréningu prednosť.

Zároveň si však zo štúdie môžeme zobrať ďalšie ponaučenie. Ak nám napríklad zaostávajú bicepsy, nemali by sme ich zaradiť na začiatok tréningu, v ktorom budeme ešte cvičiť veľkú svalovú skupinou, akou je napríklad chrbát. To by vaším bicepsom pomohlo na úkor iných svalov. Odporúčanie teda je, zaradiť bicepsy na začiatok tréning rúk alebo pred svalovú skupinu, ktorú nijak priamo neovplyvňujú – stehná, lýtka, brucho.





Mohlo by vás zaujímať:

zvysenie-svalovej-sily-moze-zlepsit-fungovanie-mozguZvýšenie svalovej sily môže zlepšiť fungovanie mozgumeranie-telesneho-tuku-ako-na-toMeranie telesného tuku: Ako na to?kolko-tuku-potrebujete-spalit-aby-ste-odkryli-tehlickyKoľko tuku potrebujete spáliť, aby ste odkryli tehličky?vedci-tieto-druhy-ovocia-a-zeleniny-predlzuju-zivotVedci: Tieto druhy ovocia a zeleniny predlžujú životktore-krajiny-sveta-su-najobeznejsie-a-ako-je-na-tom-slovenskoKtoré krajiny sveta sú najobéznejšie a ako je na tom Slovensko?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist