Čo je lepšie, bežecký pás alebo behanie vonku?
Ktoré krajiny sveta sú najobéznejšie a ako je na tom Slovensko?
Tri tréningy, ktoré pomôžu ženám rozvinúť celé telo
Ako zastaviť chuť na sladké raz a navždy?
Reklama
Pre ženy

Ako sa motivovať k lepším výkonom, keď cvičíte sama doma?

ikonkaProblémom pri cvičení bez súťažných ambícií je, že raz dôjde k bodu, kedy si poviete, že môžete prestať a nič zlé sa nestane. Je to ťažké najmä vtedy, ak cvičíte doma a nerobí vám nikto spoločnosť.

Ako sa motivovať k tomu, aby ste tréning nevynechali? Aby ste sa v jeho strede nevzdali a dokončili ho? Ak cvičíte sama doma, pomôže vám nasledujúcich sedem metód:

1. Myslite v menšom
Mať veľký cieľ je dobré, ale keď sa snažíte poraziť váš vnútorný hlas, je lepšie, ak budete smerovať za menšími cieľmi. Ak cvičíte intervalovo, stanovte si za cieľ dokonči päť intervalov. Ak ste na štvrtom a chcete to vzdať, pomyslite si, že vám do cieľa chýba už len jeden jediný.

2. Pozerajte vpred
Vedci zistili, že ak bežci zamerali svoj zrak na špecifický objekt v diaľke, boli schopní bežať rýchlejšie a cítili sa menej unavene. Ak teda beháte, povedzte si „dobehnem k tomu stromu“ a potom ho nespusťte z očí. Koncentrujte sa.

3. Nájdite si mantru
Mantra je skutočne užitočná vec. Nájdite si niečo, čo vás motivuje a inšpiruje k tomu, aby ste boli o čosi viac motivované. Ale pozor, nenájdite si citát alebo kus textu, ktorý je všeobecný a s ktorým sa nestotožnite. Musíte sa s ním stotožniť, aby zabral.

4. Veďte si zápisník
Zápisník a zaznamenávanie si tréningov a ich výsledkov stojí za to. Okrem toho, že budete mať údaje pre spätnú analýzu, budete mať ďalší motivačný nástroj. Kto by len mal dobré pocity zapísať si, že dnes neodcvičil tretinu tréningu.

5. Držte sa stanoveného programu
Ruka v ruke so zápisníkom ide aj tréningový plán, ktorý by ste mali poznať ešte pred začatím tréningu. Mali by ste ho ma zapísaný a držať sa ho. Keď presne viete, čo a kedy máte urobiť, je vyššia pravdepodobnosť, že to urobíte.

6. Vyhnite sa slovu neskôr
Slovné spojenie „neskôr to dobehnem“ znie síce dobre, ale všetci dobre vieme, ako to väčšinou dopadne. Slovo „neskôr“ sa zmení na „nikdy“. Preto je lepšie používať konkrétny čas: „Dobehnem to vo štvrtok.“ Ešte lepšie je však takémuto mysleniu sa vyhýbať a namiesto negatívnych slov uprednostňovať pozitívne. Napríklad: „Vydržím.“

7. Zvoľnite
Ak už máte skutočne problémy udržať svoj výkon, skúste trochu zvoľniť. Nie však tak, že tréning skrátite. Reč je o intervaloch, kedy dáte všetko čo môžete napríklad do jednej minúty a potom počas troch budete oddychovať. Síce možno nebudete cvičiť tak dlho ako zvyčajne, ale výkonom v intervaloch si to vynahradíte.





Mohlo by vás zaujímať:

tri-treningy-ktore-pomozu-zenam-rozvinut-cele-teloTri tréningy, ktoré pomôžu ženám rozvinúť celé telochudnutie-zien-3-chyby-ktore-robite-nevedomkyChudnutie žien: 3 chyby, ktoré robíte nevedomkydoplnky-vyzivy-ktore-prospeju-aj-zenamDoplnky výživy, ktoré prospejú aj ženámstyri-dovody-preco-zeny-nemozu-nabrat-silu-aj-ked-sa-snaziaŠtyri dôvody, prečo ženy nemôžu nabrať silu aj keď sa snažia ako-by-mali-zeny-davkovat-srvatkovy-proteinAko by mali ženy dávkovať srvátkový proteín?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist