Reklama
Tréning

Ako chudnúť, ale nespaľovať svaly?

Slovak Fitness  ·  02. 01. 2017
ikonkaChudnutie a naberanie svalov sú dva odlišné procesy. Pri jednom prijímate menej kalórií, ako ich potrebujete, pri druhom zase viac. Najmä ľudia, ktorým záleží na svalovej hmote, majú potom pri chudnutí obavy.

Obávajú sa toho, či neprídu o ťažko budované svaly. Toto riziko pri chudnutí existuje, no je možné ho zminimalizovať, ak sa budete držať nasledujúcich troch jednoduchých pravidiel.

Zabudnite na dlhé behy

Ak chcete spaľovať tuky efektívne, nemali by ste voliť dlhé kardiovaskulárne tréningy, ako sú napríklad dlhý beh, bicyklovanie, veslovanie či plávanie. Lepšou alternatívou sú kratšie intenzívnejšie tréningy – kruhové posilňovacie tréningy, šprinty, intervaly. V roku 2011 austrálska štúdia prišla na to, že intenzívnym intervalovým tréningom spálite tuky rýchlejšie, pričom neprídete o svalovú hmotu. Týmto cvičením sa pritom spaľuje aj nebezpečnejší vnútorný tuk, ktorý obaľuje vaše orgány.

Nehľadujte

Ak chcete spaľovať tuky, musíte obmedziť príjem kalórií. No, ak chcete aj udržať svalovú hmotu, musíte ich obmedziť len o trochu. Nórski vedci dokonca zistili, že ak zvolíte správne číslo, môžete svaly aj budovať. Kým zníženie kalórií o 30 % u športovcov trénujúcich silovo neviedlo k zmene v množstve svaloviny, pri znížení o 19 % boli schopní prekvapivo svaly aj budovať, pričom tukov ubúdalo. Nemali by ste obmedzovať jedlo tak, aby ste chudli rýchlejším tempom ako 1% telesnej váhy týždenne. Ak máte sto kilogramov, nemali by ste za týždeň schudnúť viac ako kilogram hmotnosti.

Prioritou sú bielkoviny

Na budovanie svalov potrebujete bielkoviny. Ak chcete spaľovať tuky a udržať si svaly, musíte prijímať bielkovín ešte viac. Štúdia z roku 2016 prišla na to, že muži s nadváhou, ktorí chudli s intenzívnym cvičením a diétou obmedzujúcou príjem kalórií, boli dokonca schopní počas štvortýždňového obdobia nabrať svaly, ak bol ich príjem bielkovín vysoký. Koľko je však dostatok? Jednoduchý trik vám pomôže – minimálne jedna tretina vášho taniera pri každom jedle by mala byť tvorená jedlom bohatým na bielkoviny – mäsom, rybou, mliečnymi výrobkami.

zdroj: Team Beachbody




Mohlo by vás zaujímať:

domaci-trening-tricepsov-ktory-nezaberie-viac-ako-15-minutDomáci tréning tricepsov, ktorý nezaberie viac ako 15 minút pat-cvikov-ktore-zvysia-vasu-sportovu-vykonnostPäť cvikov, ktoré zvýšia vašu športovú výkonnosťstyri-dovody-preco-nedokazete-drepovat-hlbokoŠtyri dôvody, prečo nedokážete drepovať hlboko aka-by-mala-byt-sprcha-po-cviceni-studena-alebo-horucaAká by mala byť sprcha po cvičení? Studená alebo horúca? trojdnovy-split-na-posilnenie-a-vyrysovanie-telaTrojdňový split na posilnenie a vyrysovanie tela
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
ISPO
MUNICH 2017
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov

O SLOVAKFITNESS.SK
Najmladší portál od Streftecu, spustený v roku 2013. Magazín o posilňovaní a zdravom životnom štýle, ktorého cieľom je zlepšiť telo a zdravie návštevníkov, ako aj zvýšiť ich sebavedomie.

   NAŠA RODINA:
SlovakNHL.sk - Národná hokejová liga, Slováci v NHL, AHL, CHL
SlovakKHL.sk - Kontinentálna hokejová liga, Slováci v KHL
Databáza cvikov - Databáza cvikov pre rozvoj svalových partií

E-KNIHY ZADARMO   |   COOKIES   |   REKLAMA   |   KONTAKT

Google+   Facebook   Twitter   RSS

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk.

Webdesign and Internet media - Streftec

TOPlist