Čo je lepšie, bežecký pás alebo behanie vonku?
Ktoré krajiny sveta sú najobéznejšie a ako je na tom Slovensko?
Tri tréningy, ktoré pomôžu ženám rozvinúť celé telo
Ako zastaviť chuť na sladké raz a navždy?
Reklama
Výživa

Ako ovplyvňuje cvičenie chuť do jedla?

ikonkaNiekto má pri chudnutí problém ustrážiť si svoj apetít, niekomu pri naberaní svalovej hmoty zase chuť do jedla chýba. Obe skupiny ľudí cvičia, aby dosiahli svoje ciele. Môže tréning ovplyvniť aj to, či im chudí jesť?

Áno, podobne ako mnoho iných faktorov, aj cvičenie má vplyv na chuť do jedla. Zvyšuje ju? Potláča ju? Odpoveď nie je až taká jednoznačná. Cvičenie totiž môže apetít utlmovať i podporovať.

Možno ste si to už aj vy všimli, že niekedy po tréningu máte neprestajnú chuť jesť a inokedy vám zase nič nechýba. Ako to v skutočnosti je? Odpoveď prinášajú aj rôzne vedecké štúdie.

Tie sa v podstate zhodujú v tom, že cvičenie v miernej a vyššej intenzite utlmuje chuť do jedla, pretože ľudské telo vyžije za svoj zdroj energie zásoby tuku. To koniec koncov vedie aj k chudnutiu.

Pri takejto aktivite stimulujete vo vašom mozgu hypotalamus, ktorý vylučuje hormóny spôsobujúce potláčanie hladu. Ďalším faktorom je, že cvičenie zvyšuje vašu potrebu príjmu tekutín a voda tiež potláča chuť do jedla. Čím viac jej vypijete, tým väčší pocit sýtosti nadobudnete.

Ak však cvičíte v nízkej intenzite, pod ktorou si môžete predstaviť chôdzu, ľahký jogging či plávanie, vaša chuť do jedla naopak vzrastie. Vzrastie však aj vtedy, keď cvičíte v mimoriadnej veľkej intenzite (napr. vysoko intenzívny intervalový tréning) a telo vyčerpáte. Vtedy môže vysielať signály hladu.

Tie však môže regulovať ešte aj spomínaná voda. Ak totiž počas cvičenia budete telo dostatočne hydratovať, v relatívnej rovine sa zníži aj chuť do jedla. Ak nebudete piť, vaše telo si bude cez pocit hladu pýtať nie len jedlo, ale aj vodu. Hlad teda bude väčší.

Pravidelné cvičenie v miernej až vyššej aktivite by malo tvoriť jadro vášho tréningového snaženia, ale nemusíte vypúšťať ani ľahšie či mimoriadne náročné tréningy. Len nezabudnite na dostatok tekutín a pripravte si po tréningu zdravé, sýte jedlo, ktoré hlad pomôže utíšiť.





Mohlo by vás zaujímať:

ako-zastavit-chut-na-sladke-raz-a-navzdyAko zastaviť chuť na sladké raz a navždy? pat-jednoduchych-strategii-ako-jest-viac-bielkovinPäť jednoduchých stratégií, ako jesť viac bielkovín pat-zdravych-olovrantov-ktore-vas-zasytiaPäť zdravých olovrantov, ktoré vás zasýtia mozete-jest-cestoviny-aj-pri-chudnutiMôžete jesť cestoviny aj pri chudnutí? pocitanie-makrozivin-pre-zaciatocnikovPočítanie makroživín pre začiatočníkov
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist