Vyššia intenzita, viac svalov. Skúste tieto skvelé kombinácie cvikov pre supersérie
Koľko tuku potrebujete spáliť, aby ste odkryli tehličky?
Zaručené tipy, ktoré okamžite pomôžu žene schudnúť
Strukoviny vás zasýtia lepšie ako mäso
Reklama
Výživa

Ako ovplyvňuje cvičenie chuť do jedla?

ikonkaNiekto má pri chudnutí problém ustrážiť si svoj apetít, niekomu pri naberaní svalovej hmoty zase chuť do jedla chýba. Obe skupiny ľudí cvičia, aby dosiahli svoje ciele. Môže tréning ovplyvniť aj to, či im chudí jesť?

Áno, podobne ako mnoho iných faktorov, aj cvičenie má vplyv na chuť do jedla. Zvyšuje ju? Potláča ju? Odpoveď nie je až taká jednoznačná. Cvičenie totiž môže apetít utlmovať i podporovať.

Možno ste si to už aj vy všimli, že niekedy po tréningu máte neprestajnú chuť jesť a inokedy vám zase nič nechýba. Ako to v skutočnosti je? Odpoveď prinášajú aj rôzne vedecké štúdie.

Tie sa v podstate zhodujú v tom, že cvičenie v miernej a vyššej intenzite utlmuje chuť do jedla, pretože ľudské telo vyžije za svoj zdroj energie zásoby tuku. To koniec koncov vedie aj k chudnutiu.

Pri takejto aktivite stimulujete vo vašom mozgu hypotalamus, ktorý vylučuje hormóny spôsobujúce potláčanie hladu. Ďalším faktorom je, že cvičenie zvyšuje vašu potrebu príjmu tekutín a voda tiež potláča chuť do jedla. Čím viac jej vypijete, tým väčší pocit sýtosti nadobudnete.

Ak však cvičíte v nízkej intenzite, pod ktorou si môžete predstaviť chôdzu, ľahký jogging či plávanie, vaša chuť do jedla naopak vzrastie. Vzrastie však aj vtedy, keď cvičíte v mimoriadnej veľkej intenzite (napr. vysoko intenzívny intervalový tréning) a telo vyčerpáte. Vtedy môže vysielať signály hladu.

Tie však môže regulovať ešte aj spomínaná voda. Ak totiž počas cvičenia budete telo dostatočne hydratovať, v relatívnej rovine sa zníži aj chuť do jedla. Ak nebudete piť, vaše telo si bude cez pocit hladu pýtať nie len jedlo, ale aj vodu. Hlad teda bude väčší.

Pravidelné cvičenie v miernej až vyššej aktivite by malo tvoriť jadro vášho tréningového snaženia, ale nemusíte vypúšťať ani ľahšie či mimoriadne náročné tréningy. Len nezabudnite na dostatok tekutín a pripravte si po tréningu zdravé, sýte jedlo, ktoré hlad pomôže utíšiť.





Mohlo by vás zaujímať:

strukoviny-vas-zasytia-lepsie-ako-masoStrukoviny vás zasýtia lepšie ako mäso pat-podcenovanych-jedal-ktore-vam-pomozu-schudnutPäť podceňovaných jedál, ktoré vám pomôžu schudnúťnizkosacharidove-druhy-zeleniny-ktore-vam-pomozu-schudnutNízkosacharidové druhy zeleniny, ktoré vám pomôžu schudnúť aj-bravcove-maso-moze-byt-dobrym-zdrojom-bielkovinAj bravčové mäso môže byť dobrým zdrojom bielkovín jednoduche-sposoby-ako-sa-rozlucit-so-stravovacimi-zlozvykmiJednoduché spôsoby, ako sa rozlúčiť so stravovacími zlozvykmi
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist