Ste unavení? Tieto rady vám pomôžu dobiť baterky
Nohy ako špajdle? Odstráňte ich týmto tréningom
Štyri prospešné účinky glutamínu, o ktorých by ste mali vedieť
Stravovací denník – aké má výhody a čo vám ho vylepší?
Reklama
Kulturistika

Tréning legendy IV. – Gunter Schlierkamp a bicepsy

ikonkaV ďalšej časti nášho seriálu, v ktorom vám približujeme tréningy legendárnych kulturistov, sa pozrieme na nemeckého borca Guntera Schlierkampa, ktorého preslávilo mohutné telo a dominantné bicepsové kopčeky.

A práve na jeho tréning bicepsov sa teraz pozrieme. Schlierkamp mal vo zvyku trénovať bicepsy spoločne s tricepsami. V jeho typickom týždennom splite precvičil ruky naposledy, v šiesty deň.

Nemecký obor cvičil každú partiu raz týždenne. V pondelok to bol chrbát, v utorok hrudník s lýtkami a bruchom. V stredu si dal voľno alebo kardiovaskulárny tréning a následne odmakal stehná. Na ďalší deň ho čakali ramená s bruchom a nakoniec spomínané ruky. Po nich ešte absolvoval jeden deň s kardio tréningom.

Bicepsy precvičil so štyrmi cvikmi. Začínal s veľkou činkou a klasickými bicepsovými zdvihmi v stoji, ktoré precvičil v štyroch sériách. V prvej dokonca robil podľa pocitu 15 až 20 opakovaní. V poslednej zase len štyri až šesť. Nebránil sa ani miernemu švihovému pohybu.

Druhým cvikom boli zdvihy s oporou lakťov s veľkou činkou, ktoré urobil v troch sériách. Tie robil až do vyčerpania. Ak už nevládal urobiť opakovanie v plnom rozsahu, urobil ešte pár opakovaní v spodnej tretine rozsahu.

Tretí cvik už bol relatívne ľahší a nepriamo ním zasiahol aj predlaktia. V štyroch sériách robil striedané kladivové zdvihy, no činku mal priamo pred trupom. Robil tak preto, aby si pozdvihol vrcholček svojich bicepsov a vylepšil tak vzhľad paže z bočného pohľadu.

Na záver si zobral ešte ľahšiu jednoručku a urobil štyri série z koncentrovaných zdvihov. Pri tomto cviku aj sami dokážete urobiť niekoľko vynútených opakovaní po zlyhaní. Jednoducho si uľahčite pohyb hore nepracujúcou rukou. On tak robil bežne. Celý tréning rúk mu trval menej ako hodinu. Bol však intenzívny.

Gunter Schlierkamp a tréning bicepsov
Cvik Série Opakovania
Bicepsové zdvihy s veľkou činkou 4 15-20, 12-15, 8-10, 4-6
Zdvihy s oporou lakťov s veľkou činkou 3 10-12, 6-8, 4-6
Kladivové zdvihy pred telom 4 12, 10, 8, 6-8
Koncentrované zdvihy 4 12-15

zdroj: Muscle&Fitness





Mohlo by vás zaujímať:

trening-kulturistu-xvii-victor-martinez-a-hrudnikTréning kulturistu XVII. – Victor Martinez a hrudník trening-legendy-viii-ronnie-coleman-a-hrudnik-s-bicepsmiTréning legendy VIII. – Ronnie Coleman a hrudník s bicepsmitrening-kulturistu-xvi-branch-warren-a-rukyTréning kulturistu XVI. – Branch Warren a ruky trening-legendy-vii-tom-platz-a-jeho-preslavene-nohyTréning legendy VII. – Tom Platz a jeho preslávené nohy trening-kulturistu-xv-evan-centopani-a-dvakrat-tricepsyTréning kulturistu XV. – Evan Centopani a dvakrát tricepsy
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist