SlovakFitness.sk

Výživa 10. 01. 2017

Spôsobujú umelé sladidlá priberanie?

ikonka
Pridaný cukor je jednou z najnebezpečnejších vecí pre ľudské zdravie, no nanešťastie je jeho konzumácie veľmi vysoká. Je takmer vo všetkom a zo života ho odstránite len ťažko. Pre jeho veľkú konzumáciu vznikli aj umelé sladidlá.

Vďaka umelým sladidlám výrobcovia v prvom rade znižujú náklady na výrobu. Vy vďaka nim dokážete cítiť cukor, no zdanlivo bez jeho metabolických vedľajších účinkov. Navyše neobsahujú kalórie. Preto sa stali u niektorých spotrebiteľov obľúbené.

Na trhu je k dispozícii veľa odlišných umelých sladidiel, no my sa zameriame na tri najbežnejšie: sacharín, aspartám a sukralózu. Aké sú ich výhody a nevýhody z pohľadu využitia?

Sacharín - výhodou je, že sa hodí do teplých i studených jedál, je ideálny pre pečenie, varenie, nápoje i zmrzlinu. Má však trpkú príchuť a niektorým ľuďom spôsobuje alergickú reakciu.

Aspartám - nie je až taký tŕpky, no pri vysokých teplotách stráca svoju sladkosť. Inak je veľmi sladký, a preto je vo výrobe obľúbenou náhradou cukru. Pre pečenie nie je ideálny. S jeho menom sa spája zlá reputácia.

Sukralóza - je sladký a nemá žiadne kalórie. Obľubujú ho ľudia s cukrovkou a je veľmi bežne súčasťou spracovaných jedál. Ľuďom s citlivým tráviacim systémom však spôsobuje nadúvanie, plynatosť a iný žalúdočné problémy.

Väčšinou spotrebitelia uprednostňujú umelé sladidlá, pretože volia zdanlivo zdravšiu alternatívu a takú, ktorá im pomôže schudnúť alebo zabráni priberaniu. Nanešťastie, platí, že umelé sladidlá sú pre telo rovnako nebezpečné ako cukor a bežne spôsobujú tieto problémy:

1. Metabolický syndróm - vedci zistili, že ľudia využívajúci umelé sladidlá majú rovnakú šancu privodiť si vysoký tlak, vysokú hladinu cukru v krvi, viac tukov v oblasti brucha či vyššiu hladinu cholesterolu, ako tí, čo využívajú cukor.

2. Cukrovka typu 2 - ľudia si myslia, že umelé sladidlá ich ochránia pred cukrovkou, ale opak je pravdou. Prakticky v tomto smere nie je žiaden rozdiel, či požívate cukor alebo umelé sladidlo.

3. Srdcovocievne ochorenia - využívanie umelých sladidiel môže vyústiť do zvýšeného krvného tlaku. Jedna štúdia dokonca ukázala, že dlhodobé prijímanie týchto sladidiel zvyšuje riziko infarktu a mnohých iných srdcovocievnych ochorení.

4. Priberanie - áno, aj umelé sladidlá prispievajú k nadváhe a obezite. Dokonca americkí vedci zistili, že ľudia, ktorí pili diétne nápoje, pribrali viac váhy ako tí, ktorí pili nápoje s bežným cukrom.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
bylinkove-caje-ktore-urychlia-vasu-regeneraciuBylinkové čaje, ktoré urýchlia vašu regeneráciupreco-z-nizkotucnych-jedal-priberatePrečo z nízkotučných jedál priberáte?najlepsie-jedla-pre-zvysenie-koncentracieNajlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie je-prijem-5-az-6-jedal-denne-lepsi-pre-palenie-tukovJe príjem 5 až 6 jedál denne lepší pre pálenie tukov?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-budovat-svaly-alebo-vytrvalostČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete budovať svaly alebo vytrvalosť?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist