SlovakFitness.sk

Tréning 03. 09. 2018

Mali by ste najskôr naberať svaly alebo spaľovať tuky?

ikonka
Mnoho začiatočníkov túžiaci po zmene svojej postavy sa pýta, či majú najskôr začať budovať svalovú hmotu alebo či urobia lepšie, ak najskôr spália nadbytočný tuk. Aká bude na to odpoveď? Nie jednoznačná. A záleží aj na pár faktoroch.

Každý začiatočník vo svete fitness je iný. Všetci majú síce v úvode rovnakú výhodu a to skutočnosť, že ich telo na úvodné fázy tréning reaguje významne rýchlejším pokrokom ako u pokročilých a skúsených cvičencov. V závislosti od veku a telesnej kompozície sa však určuje, čo by malo byť prvým cieľom nového cvičenca.

Ak máte nad 40 rokov musíte sa zmieriť s tým, že vaše hormóny nie sú už na rovnakej úrovni ako keď ste mali dvadsať. Na tréning a stravu budú reagovať menej. Dobrou správou však je, že v prvých mesiacoch cvičenia budete môcť stále páliť tuky a zároveň budovať svaly.

Na rozdiel od toho, aby ste sa zameriavali vyložene na chudnutie alebo naberanie svalov, by ste mali tieto úvodné mesiace využiť na to, aby ste si vytvorili dobré a dlhodobo udržateľné zvyky, ktoré prispejú k posilneniu vášho celkového zdravia. Cieľom by tak malo byť budovanie zdravého životného štýlu.

Ak chcete vybudovať masívnu postavu, choďte na to s rozumom a trpezlivosťou. Mali by ste sa zamerať na tréningový plán, ktorý kladie dôraz na zvýšenie sily a muskulatúry najmä v oblastí bedier a chrbta. Zamerajte sa na zlepšenie držania tela poctivým cvičením chrbta a vytvorte si stravovací plán, ktorý je založený na živočíšnych bielkovinách, ovocí a zelenine. Vylúčte spracované jedlá.

A čo mladíci? Tých môžeme rozdeliť do dvoch skupín. Prvou sú tí, čo majú nadváhu alebo obezitu. U nich samozrejme bude hrať prím chudnutie, ale aj tí by mali mať za prvý cieľ budovať v úvodných mesiacoch zdravé návyky, najmä upravovať krok po kroku svoju stravu. Nie nárazovo. Treba vylúčiť vysoko kalorické jedlá, nepiť sladené vody, jesť viac zeleniny a bielkovín. Netreba sa zatiaľ zaoberať počítaním kalórií a treba pravidelne cvičiť.

Druhou skupinou sú chudí mladíci. U nich je odpoveď jednoduchá – keďže nemusia chudnúť, tak sa rovno môžu pustiť do budovania svalovej hmoty. Tu je však taktiež potrebné podotknúť, že treba upravovať stravu postupne a nezachádzať do extrémov. Treba využiť tento štartovací bod a neaplikovať princíp striedania období „objemovky“ a „rysovačky“. Budujte svaly pomaly a dlhodobo tak, aby ste si udržali postavu aj slušne vyšportovanú.

U mnohých bežných cvičencov striedanie vyššie uvedených etáp nemá zmysel – budete len niekoľko mesiacov drieť, aby ste nabrali svaly a potom príde niekoľko ešte náročnejších mesiacov, počas ktorých sa budete snažiť zhodiť tuky. A pokroky nemusia byť také, ako ste si priali.

AutodielyExpert.sk

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
upazovanie-s-jednoruckami-preco-a-ako-robit-tento-cvikUpažovanie s jednoručkami – prečo a ako robiť tento cvik? desat-strategii-budovania-sily-ktore-nikdy-nezostarnuDesať stratégií budovania sily, ktoré nikdy nezostarnú10-tyzdnov-ktore-vam-prinesu-svalovu-hmotu-i-silu10 týždňov, ktoré vám prinesú svalovú hmotu i silu ako-sa-zotavit-z-treningu-efektivnejsieAko sa zotaviť z tréningu efektívnejšie? byt-v-pozicii-dosky-viac-ako-10-sekund-by-mohlo-byt-zbytocneByť v pozícii dosky viac ako 10 sekúnd by mohlo byť zbytočné
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist