SlovakFitness.sk

Pre ženy 06. 10. 2018

Čo o vašom zdraví hovorí pomer pásu k bedrám?

ikonka
Väčšinou, keď sa niekto baví o pomere pásu k bedrám, tak ide o otázku atraktívnosti. Niektorí ľudia si však ani neuvedomujú, že tento pomer môže byť aj zrkadlom toho, v akom stave je ich telo po zdravotnej stránke.

Zaujímavá vás, čo o vás pomer vašich pásu k bedrám prezradí? V prvom rade si ho musíte vypočítať. Najskôr si odmerajte obvod pásu a potom obvod bedier. Získané čísla vydeľte. Dostanete číslo, s ktorým môžete ďalej pracovať.

Cukrovka: Ak je toto vypočítané číslo vyššie ako 0,8 u mužov a 1,0 u žien, potom vás trápi brušná obezita a je u vás vyššie riziko rozvoja cukrovky.

Plodnosť: Ženy, ktoré majú pomer pásu k bedrám vyšší ako 0,7, majú vyššiu pravdepodobnosť neplodnosti ako tie, ktorých pomer je nižší a to bez ohľadu na BMI. Tie majú totiž optimálnu hladinu estrogénu.

Aj bez meraní sa potom dá zistiť aj toto:

Rakovina: Ženy s vyšším pomerom pásu k bedrám majú väčšie riziko úmrtia na rakovinu ako ženy, ktoré majú menší pás. Nezáleží pritom ani na tom, či majú zdravé BMI.

Srdcovocievne choroby: Ženy, u ktorých sa podkožný tuk sústreďuje do brušnej oblasti, sú vo väčšom ohrození srdcovocievnych ochorení.

Kognitívne schopnosti: Vedci zistili, že ženy s nižším pomerom a ich deti dosahujú významné lepšie výsledky v kognitívnych testoch. Deti mladších mamičiek tínedžeriek s nižším pomerom pásu k bedrám sú zároveň lepšie chránené pred znížením týchto schopností.

Stres: Niekoľko štúdií zistilo, že ženy s vyšším pomerom pásu k bedrám sa ťažšie vyrovnávajú so stresom, pretože sa u nich ľahšie vylučuje stresový hormón kortizol.

A čo tá estetická stránka? Za optimálny pomer pásu k bedrám sa z pohľadu fyzickej atraktívnosti považuje číslo 0,7...

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
oblubeny-trening-brucha-ashley-kaltwasser-tipy-k-treninguObľúbený tréning brucha Ashley Kaltwasser + tipy k tréningu10-sposobov-ako-si-zlepsit-obraz-o-svojom-tele-bez-chudnutia10 spôsobov, ako si zlepšiť obraz o svojom tele bez chudnutia10-tipov-pre-perfektny-trening10 tipov pre perfektný tréningosem-tipov-ako-vybudovat-lepsi-zadokOsem tipov, ako vybudovať lepší zadok hlupe-zranenia-ktorym-by-sa-mohla-kazda-zena-vyhnutHlúpe zranenia, ktorým by sa mohla každá žena vyhnúť
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist