SlovakFitness.sk

Výživa 12. 10. 2018

Neviete čo sú tigrie orechy? Mali by ste

ikonka
Poznáte lieskové, vlašské, pekanové a rôzne iné druhy orechov. Poznáte však aj tigrie orechy? Nie sú väčšie ako cícer, nie sú veľmi rozšírené a ani populárne. Napriek tomu by ste však o nich niečo mali vedieť – sú zdraviu prospešné.

Tigrie orechy, ktoré podobne ako arašidy v skutočnosti nie sú orechmi (ale ani strukovinou), majú ďaleko od toho, aby boli stálicou v modernej kuchyni. Napriek tomu si najmä v zámorí začína čoraz viac ľudí uvedomovať ich prospešné účinky.

Cyperus esculentus je hľuzovitá rastlina, ktorú v starovekom Egypte pestovali, aby z nej mohli vyrábať koláče. Svedčí jej mierne a teplejšie podnebie. Okrem Egyptu sa pestuje hlavne v Španielsku. V Spojených štátoch amerických sa pestuje v Kalifornii a pomerne známa je aj v susednom Mexiku.

Väčšinou sa vo všetkých krajinách pestuje ako krmivo pre zvieratá. Často nájde využitie v kozmetike a vo farmaceutickom priemysle. Vyrába sa z nej aj nápoj (horchata de chufa), ktorý je výbornou náhradou mlieka pre ľudí s laktózovou intoleranciou.

Čoraz častejšie si tigrie orechy nachádzajú miesto v tzv. Paleo diéte či bezlepkovej diéte. Dá sa z nich vyrobiť aj múka, ktorá je vhodná pre celiatikov a pre tých, ktorí sa snažia schudnúť. Bonusom môže byť ich sladkastá chuť.

Pre tráviaci systém človeka urobia zázraky, pretože na jednu dávku obsahujú asi 10 gramov vlákniny. Obsahujú jej teda viac ako populárna quinoa a pokryjú asi polovicu vašej dennej potreby. Nájdeme v nich však aj veľa antioxidantov, ktoré bojujú s voľnými radikálmi a pomáhajú teda bojovať proti rakovine.

Tigrie orechy dokážu aj znižovať hladinu zlého cholesterolu, posilňujú imunitný systém človeka a dokonca môžu zlepšiť aj sexuálny život. Z iných živín v nich nájdeme aj železo, horčík, draslík, zinok, fosfor či vitamíny E a B6.

Jedna dávka, čo je asi 30 gramov, obsahuje 120 kalórií tvorených 19 gramami sacharidov, 2 gramami bielkovín, 7 gramami tukov (polynenasýtené mastné kyseliny) a spomínanými 10 gramami vlákniny.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
najvacsie-chyby-ktore-robite-pri-konzumacii-bielkovinNajväčšie chyby, ktoré robíte pri konzumácii bielkovínodpovede-na-interesantne-otazky-tykajuce-sa-jablk-a-ich-ucinkovOdpovede na interesantné otázky týkajúce sa jabĺk a ich účinkov ako-sa-vratit-na-spravnu-kolaj-po-dni-podvadzaniaAko sa vrátiť na správnu koľaj po dni podvádzania?ako-pit-citronovu-vodu-pre-maximalne-prospesne-ucinkyAko piť citrónovú vodu pre maximálne prospešné účinky? najlepsie-zdroje-bielkovin-okrem-hydinyNajlepšie zdroje bielkovín okrem hydiny
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist