SlovakFitness.sk

Tréning 08. 04. 2019

Znaky, ktoré vám hovoria, že by ste mali prestať s cvičením

ikonka
Ak chcete významne napredovať v budovaní svalov alebo sily, mali by ste cvičiť tak, aby boli tréningy pre vás výzvou. Intenzita však niekedy môže byť väčšia, ako vaše telo zvládne. Kedy by ste mali prestať s tréningom?

Ak budete pociťovať niektorý z nasledujúcich piatich symptómov, mali by ste z preventívnych dôvodov predčasne ukončiť tréningovú jednotku:

1. Bolesť svalov
Je jasné, že pri intenzívnych tréningoch vás svaly môžu bolieť. Tu však nie je reč o bolesti, ktorá vyplýva z posledných intenzívnych sérií. Ide o ostrú bolesť alebo opuch v určite oblasti tela. Ak sa táto bolesť pri cvičení zvyšuje, mali by ste prestať a ak bolesť po niekoľkých dňoch neustúpi, nakoniec navštíviť aj doktora. Bolesť signalizuje, že je niekde problém. Nemali by ste to ignorovať, pretože vás to môže doviesť k dlhodobému zraneniu.

2. Bolesť na hrudi
Ak začnete v priebehu tréningu pociťovať bolesť na hrudníku, je možné, že vaše srdce nezískava krvou dostatok kyslíka. V tom prípade hrozí veľké nebezpečenstvo, a preto by ste mali okamžite prestať s cvičením. Ak problém neustúpi, treba konzultovať situáciu s doktorom.

3. Malátnosť
Ak začnete cvičiť zhurta, ak máte rýchly nástup, môžete pocítiť ľahkú malátnosť alebo pocit, že by ste mohli smerovať k odpadnutiu. Dôvodom môže byť dehydratácia, nízky obsah cukrov v krvi a najčastejšie nesprávna technika dýchania. Prestaňte s cvičením a počkajte, kým sa nezačnete cítiť lepšie. Ak sa bude malátnosť vracať, prestaňte cvičiť úplne.

4. Ťažké dýchanie
Podobne ako pri bolesti svalov, aj tu platí, že pri ťažkom cvičení nie je nič výnimočné, keď sa zadýchate. Ak však lapáte po dychu alebo nie ste schopní rozprávať, potom by tu mohol byť väčší problém – respiračný alebo srdcovocievny. Ak nepomôže krátka pauza, opustite posilňovňu.

5. Choroba
Nikdy nie je dobrý nápad cvičiť, keď sa telo snaží bojovať proti chorobe. Takéto cvičenie by mohlo zhoršiť symptómy choroby a oddialiť uzdravenie. Ak máte horúčku či boľavé hrdlo, radšej necvičte a doprajte si voľno. Následne sa do „hry“ vráťte pozvoľna.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
15-minutovy-trening-vhodny-aj-do-kancelarie15-minútový tréning vhodný aj do kancelárie10-beznych-zraneni-z-posilnovne-ako-im-predist10 bežných zranení z posilňovne: Ako im predísť?len-jednorucky-a-20-minut-vam-stacia-na-tento-trening-celeho-telaLen jednoručky a 20 minút vám stačia na tento tréning celého telaako-sa-rychlo-zotavit-z-narocneho-cyklistickeho-treninguAko sa rýchlo zotaviť z náročného cyklistického tréningu?skvela-superseria-na-rozvoj-masivneho-tricepsu-potrebujete-len-velku-cinkuSkvelá superséria na rozvoj masívneho tricepsu: Potrebujete len veľkú činku
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist