SlovakFitness.sk

Suplementy 10. 12. 2014

Čo robí proteín prijatý po tréningu?

ikonka
Bez ohľadu na to, či ešte len začítane alebo už nejaký ten rok cvičíte, budete sa stretávať s tým, že musíte konzumovať proteínové suplementy, aby ste si zmaximalizovali výsledky. Aké sú ale efektívny a ako pracujú, keď ich prijmete po tréningu?

Posilňovanie funguje zvýšením aminokyseliny prúdiacej do vašich svalov, ako aj miere jej absorpcie. Ak po cvičení telu dodáte viac bielkovín, dokáže to vo väčšej miere stimulovať proteínovú syntézu, ktorá vedie k nárastu sily a čistej svalovej hmoty. V zásade platí, že tréning nasledovaný príjmom proteínu, prináša viac svalov.

Takto nejako znie teória, ktorú počúvate neustále dokola. Problémom ale je, že veľa štúdií ukázalo, že príjem proteínu po tréningu nemá na zvýšenie syntézy bielkovín žiaden vplyv. Háčik je však aj v tom, že veľa štúdií ukázalo, že ten pozitívny vplyv existuje. Čo to znamená? Analýzou týchto štúdií sa ukazuje, že príjem proteínu po cvičení vedie k lepším výsledkom, ale záleží to od toho, ako prijímate bielkoviny.

Načasovanie

Možno ste počuli, že je najlepšie prijať srvátkový proteín do 20 minút po cvičení. Nemusíte sa ale za každú cenu snažiť prijať dávku hneď po cvičení. Pokojne si môžete po tréningu vydýchnuť, osprchovať sa a potom si ho namiešať. Dokonca to nemusíte urobiť ani v posilňovni, môžete pokojne ísť aj domov.

Množstvo

Nemôžete po cvičení prijať len proteínový suplement a dúfať, že to bude fungovať. Výskumy ukazujú, že je dôležité prijímať bielkoviny aj počas zvyšku dňa na to, aby sa úžitok suplementácie zmaximalizoval. Jedna štúdia dokonca ukázala, že je lepšie prijať 20 gramov bielkovín štyrikrát v priebehu dňa, ako menšie množstvá častejšie alebo väčšie množstvá menej často.

Suplementácia po tréningu môže pomôcť aj s inými vecami. Pomáha hlavne z regeneráciou, ktorá prichádza po fyzickej námahe. Telo sa počas nej snaží napraviť svalové poškodenia, doplniť zásoby glykogénu, obnoviť dostatok tekutín v tele a podporiť imunitný systém. Proteín pomôže so svalmi a v kombinácii so sacharidmi aj s glykogénom. Imunitný systém zase ťaží z kvalitnej výživy. A tekutiny? Dve muchy jednou ranou zabijete práve tým, že po cvičení vypijete proteínový nápoj.

Je dokázané, že najlepším proteínovým supelementom po tréningu je srvátkový proteín. Ten začne pracovať omnoho rýchlejšie ako iné druhy a obsahuje leucín, ktorý je výborný pri budovaní svalovej hmoty. Samozrejme, spájajú sa s ním aj rizika, preto by ste sa mali pred jeho užívaním poradiť s lekárom.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
mate-po-styridsiatke-toto-su-suplementy-pre-vasMáte po štyridsiatke? Toto sú suplementy pre vásznaky-toho-ze-uzivate-az-prilis-vela-probiotikZnaky toho, že užívate až príliš veľa probiotíkpat-doplnkov-vyzivy-ktore-vam-po-treningu-podporia-regeneraciuPäť doplnkov výživy, ktoré vám po tréningu podporia regeneráciu co-sa-stane-ked-budete-uzivat-denne-kolagenČo sa stane, keď budete užívať denne kolagén? ako-vam-aminokyseliny-pomahaju-budovat-a-uchovavat-siluAko vám aminokyseliny pomáhajú budovať a uchovávať silu?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist