SlovakFitness.sk

Zaujímavosti 28. 10. 2018

Ako podporiť mozog a učiť sa efektívnejšie?

ikonka
Učenie by nemalo končiť odchodom zo školy. Keď budete venovať čas získavaniu nových informácií a zručností, budete osobne rásť a budete pripravenejší na potenciálne životné výzvy i príležitosti, na ktorých konci stojí cenná odmena.

V tomto článku vám prinášame šesť tipov, ktoré vám pomôžu dostať pod kontrolu činnosť mozgu vedúcu k tomu, aby sa vám učilo ľahšie a efektívnejšie:

1. Zbavte sa rozptýlení - ak sa chcete efektívne učiť, musíte mozgu uľahčiť prácu tým, že sa zbavíte rozptýlení, ktoré by ho mohli zamestnávať. Najväčším rozptýlením v tejto dobe môže byť mobilný telefón. Potom, samozrejme, tablety, počítače, televízia, rádio. Poproste aj blízkych, aby vás pri učení nerušili. Často sa len ťažko dostáva naspäť do „zóny“, ak z nej raz vypadnete.

2. Majte pod kontrolou hladinu cukru - mozog potrebuje asi pätinu prijatej energie na svoje správne fungovanie. Keď máte nízku hladinu cukru, negatívne ho to ovplyvní. Negatívne však naň vplýva aj príliš vysoká hladina. Preto sa musíte najmä správnou diétou starať o to, aby nedochádzalo k takýmto dramatickým výkyvom. K tomu vám pomôže vláknina i zdravé tuky, ako aj obmedzovanie jednoduchých sacharidov.

3. Určujte si svoje priority - učenie vám môže skomplikovať aj stav úzkosti či napätia. Tie môžete jednoducho odstrániť, keď sa naučíte plánovať a stanovovať si priority. Naplánujte si čas na učenie a pokiaľ je pre vás prioritou, venujte sa mu hneď dopoludnia. Najlepšie sa vám bude učiť hneď ráno. Pokoj vám zaistí, keď vstanete skoro – napríklad aj o piatej.

4. Dostatočne spite - ak nebudete vyspatí, budete mať problémy s energiou, koncentráciou, náladou, pamäťou. To určite vášmu učeniu nepomôže. Preto klaďte dôraz na dostatok kvalitného spánku v trvaní minimálne sedem a pol hodiny.

5. Dávajte si pravidelne výzvy - trénovať mozog môžete tak, že si budete dávať mentálny výzvy. Najlepšie je robiť rôzne testy. Takýmito výzvami sa môžete aj zdokonaliť v učení. Po 45 minútach učenia uzavrite daný segment tým, že si na papier napíšete spamäti niekoľko vecí, ktoré ste sa naučili a považujete za najdôležitejšie.

6. Doprajte mozgu prestávku - mozgu nesedí dlhotrvajúca práca. Preto je dobré dodať mu 5 až 15 minút prestávky po každých 60 až 90 minútach činnosti. Tá by mala byť smerovaná len na jednu úlohu, nie na viac naraz. To mozgu tiež nesedí.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
vdaka-dobrej-fyzickej-kondicii-zostanete-dlhsie-mentalne-mladiVďaka dobrej fyzickej kondícii zostanete dlhšie mentálne mladífakty-ktore-ste-o-svojom-vlastnom-tele-nevedeli-iiFakty, ktoré ste o svojom vlastnom tele nevedeli II.fakty-ktore-ste-o-svojom-vlastnom-tele-nevedeli-iFakty, ktoré ste o svojom vlastnom tele nevedeli I.preco-je-dolezite-vhodne-zvolit-oblecenie-na-sportPrečo je dôležité vhodne zvoliť oblečenie na šport?robi-z-nas-meditacia-skutocne-lepsich-ludiRobí z nás meditácia skutočne lepších ľudí?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist