SlovakFitness.sk

Výživa 30. 10. 2018

Aj zdravá zelenina môže niekedy škodiť

ikonka
Je dobré, ak vaša strava obsahuje veľa zeleniny. Zelenina je zdravá. Aj ona však v niektorých prípadoch môže napáchať škodu. A tieto prípady vám práve teraz prinášame spolu s prehľadom druhov, ktorým by ste sa mali vyhýbať.

1. Pozor na alergie - artičoky môžu spôsobiť alergickú reakciu ľudí, ktorí sú citliví na alergény z ambrózie. Avokádo spôsobí problémy ľuďom alergickým na latex. Ľudia citliví na aspirín by sa mali vyvarovať reďkovke.

2. Znižovanie účinku liekov na riedenie krvi - ak užívate lieky na riedenie krvi, mali by ste si udržiavať konštantnú hladinu vitamínu K – jeho náhle zvýšenie by mohlo znížiť účinok týchto liekov. Treba teda jesť každý deň podobné množstva zeleniny, ktorá obsahuje veľa vitamínu K. Týka sa to najmä zelenej listovej zeleniny – špenátu, kelu, šalátu a podobne.

3. Rajčiny a pálenie záhy - nešpecifikovaná látka v rajčinách a produktoch vyrobených z nich podporuje pálenie záhy. Ak vás sužuje, skúste si od nich dať pauzu na pár týždňov, či sa váš stav nezlepší.

4. Kapusta a vredový zápal - ak vás trápi ulceratívna kolitída, mali by ste sa vyhnúť kapuste, ktorá obsahuje baktérie spôsobujúce nadúvanie a plynatosť. Podobné účinky majú aj karfiol či brokolica.

5. Obozretnosť pri zníženej funkcii štítnej žľazy - kaleráb, reďkovka či repa obsahujú dve látky, ktoré bránia štítnej žľaze produkovať hormóny. Pre zdravých ľudí nepredstavujú žiadne riziko, no mali by ste ich obmedziť, ak máte hypotyreózu.

6. Obličkové kamene - jeden z piatich ľudí má problémy s obličkovými kameňmi. Ak sa to týka aj vás, musíte obmedziť jedlá bohaté na oxalát. Patria medzi ne aj špenát, cvikla či rebarbora.

7. Špargľa podporuje dnu - špargľa obsahuje puríny, ktoré podporujú nadbytočnú produkciu kyseliny močovej. Tá je známa tým, že zvyšuje riziko dny, reumatického zápalového ochorenia kĺbov.

8. Baklažán a kontrola hmotnosti - ak chcete schudnúť, dajte si pozor na jedlá, ktorých jadro tvorí baklažán. Jeho špongiová textúra totiž nasáva tuk. Vysmážaný ho obsahuje niekoľkonásobne viac ako hranolky.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
myty-o-vyzive-vdaka-ktorym-mozete-priberatMýty o výžive, vďaka ktorým môžete priberaťlepsia-chut-i-viac-zivin-obohatte-si-takto-bielu-ryzuLepšia chuť i viac živín: Obohaťte si takto bielu ryžuvyzivou-k-zdravemu-srdcu-4-cenne-tipyVýživou k zdravému srdcu: 4 cenné tipyako-vas-udrzi-vlaknina-dlhsie-mladymiAko vás udrží vláknina dlhšie mladými?desat-najlepsich-jedal-pre-vase-srdceDesať najlepších jedál pre vaše srdce
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist