SlovakFitness.sk

Výživa 02. 10. 2018

Ako sa stravovať, ak chcete optimalizovať rast svalov?

ikonka
Pre rast sily a svalov je rastový hormón nevyhnutný. Ak však chcete jeho účinky využívať naplno, musíte preto aj niečo urobiť.

Posilňovanie s ťažkými váhami a základnými cvikmi, kardiovaskulárne tréningy v miere a dostatok spánku sú základmi pre budovanie nových svalov. Nemenej dôležité však je aj to, ako vyzerá vaše stravovanie. Na čom by ste mali vystavať vašu diétu?

Jedzte veľa mäsa, ovocia a zeleniny

Mäso, ovocie a zelenina vám poskytnú prakticky všetko, čo potrebujete pre svalový rast, vrátane aminokyselín, vitamínov a minerálov. Ovocie a zelenina sú tiež bohaté na vlákninu, ktorá pomáha kontrolovať uvoľňovanie inzulínu.

Keď si vybudujete diétu okolo týchto jedál, pomôžete k obmedzeniu výkyvov hladinu inzulínu, ktoré môžu podkopávať produkciu rastového hormónu, ktorý je pre rast svalovej hmoty kriticky dôležitý.

Vyhýbajte sa cukrom a na sacharidy si dajte pozor

Cukor a iné formy rýchlo stráviteľných sacharidov spôsobujú okamžité uvoľňovanie inzulínu. Táto skutočnosť je vítaná v okolí tréningu (krátko pred a po), pretože pomáha „nakŕmiť“ svalové tkanivá pre rast. V iných obdobiach dňa však táto stimulácie vedie k ukladaniu tukov. Tým sa aj znižuje účinok rastového hormónu.

Aby ste rastový hormón udržali pod kontrolou, nemali by ste prijať viac ako 50 % kalórií celkového denného prímu zo sacharidov. Ako vaše primárne zdroja sacharidov by mali byť ovocie, zelenina, strukoviny. Môžete využiť aj hnedú ryžu, quinou či celozrnné produkty.

Zvýšte si hladinu rastového hormónu suplementami

Podporiť hladinu rastového hormónu vám pomôžu aj nasledujúce štyri druhy doplnkov výživy, ktoré majú aj iné užitočné vlastnosti. Ide o arginín, N-acetyl L-cysteín, glutamín a lysín.

Arginín podporuje transport živín, kyslíku do svalov počas tréningu tým, že uvoľňuje cievy a zvyšuje tak prietok krvi. Podporuje rast svalov i regeneráciu. N-acetyl L-cysteín pomáha zlepšovať zásobovanie tela krvou a vedie k rastu veľkosti svalových buniek.

Glutamín je populárna aminokyselina, ktorá podporuje regeneráciu po intenzívnych tréningov a taktiež pomáha imunitnému systému. Lysín stimuluje tukové bunky k uvoľňovaniu tukov a čím ich máte viac cirkulujúcich vo vašom systéme, tým lepší výkon podáte v intenzívnych tréningoch.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
najvacsie-chyby-ktore-robite-pri-konzumacii-bielkovinNajväčšie chyby, ktoré robíte pri konzumácii bielkovínodpovede-na-interesantne-otazky-tykajuce-sa-jablk-a-ich-ucinkovOdpovede na interesantné otázky týkajúce sa jabĺk a ich účinkov ako-sa-vratit-na-spravnu-kolaj-po-dni-podvadzaniaAko sa vrátiť na správnu koľaj po dni podvádzania?ako-pit-citronovu-vodu-pre-maximalne-prospesne-ucinkyAko piť citrónovú vodu pre maximálne prospešné účinky? najlepsie-zdroje-bielkovin-okrem-hydinyNajlepšie zdroje bielkovín okrem hydiny
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist