Reklama
Zdravie

Štyri chyby, ktoré vás dovedú k riziku vysokého cholesterolu

Slovak Fitness  ·  16. 12. 2016
ikonkaVaše gény zohrávajú dôležitú úlohu pri ochrane voči chorobám a platí to aj v otázke vysokého cholesterolu. Ak ho mali vysoký vaši rodičia, je väčšia šanca, že ho budete mať aj vy.

Vysoký cholesterol však nespôsobuje len dedičnosť. Niekoľko faktorov sa nájde aj vo vašom životnom štýle. Veľký vplyv na jeho hladinu majú veci, ktoré robíte alebo nerobíte. Veľký vplyv majú vaše rozhodnutia, z ktorých niektoré sú chybné. Dobrou správou však je, že tieto rozhodnutia môžete napraviť. Tu sú:

1. Nesprávne sa stravujete
Diéta bohatá na nasýtené tuky zvyšuje riziko vysokého cholesterolu. To platí aj o jedlách bohatých na cholesterol, ako sú hovädzina a plnotučné výrobky. Jedenie trans tukov, ktoré sa často nachádzajú v pekárenských výrobkoch, takisto toto riziko zvýši. Pozerajte si etikety potravín! Na druhú stranu, napríklad avokádo, ovsené vločky, mandle, zelený čaj a strukoviny zlý cholesterol znižujú.

2. Máte obezitu
Mať Index telesnej hmotnosti, známy aj pod skratkou BMI, vyšší ako 30 znamená, že s veľkou pravdepodobnosťou máte nižšiu hladinu dobrého cholesterolu a vyššiu hladinu zlého cholesterolu. To, či budete naďalej obézni alebo sa pokúsite schudnúť, je plne na vás. Druhá možnosť je ťažšia, ale stojí za to nie len v otázke vysokého cholesterolu.

3. Chýba vám fyzická aktivita
Čím viac pohybu máte, tým je menšia pravdepodobnosť toho, že budete mať nadváhu alebo obezitu. Cvičenie však neovplyvňuje hladinu cholesterolu len týmto spôsobom. Cvičenie totiž aj priamo podporuje hladinu dobrého cholesterolu, s ktorým bojuje proti tomu škodlivému LDL cholesterolu.

4. Neviete prestať s fajčením
Na čo čakáte, aby ste prestali s fajčením? Fajčenie zvyšuje riziko predčasného úmrtia, podporuje rozvoj rôznych ochorení, vrátane rakoviny, a takisto znižuje hladinu dobrého HDL cholesterolu a poškodzuje steny ciev. Keď vám niekto povie, že si fajčením škodíte, nemôžete nad tým s pokojným svedomím mávnuť rukou.




Mohlo by vás zaujímať:

trapia-vas-bolave-nohy-urobte-tychto-sest-veciTrápia vás boľavé nohy? Urobte týchto šesť vecísposoby-ako-si-zlepsit-svoju-pamatSpôsoby, ako si zlepšiť svoju pamäť zdraviu-prospesne-ucinky-visenia-alebo-statia-hlavou-doleZdraviu prospešné účinky visenia alebo státia hlavou dole znamenia-ukazujuce-ze-by-ste-mohli-mat-problem-so-srdcomZnamenia ukazujúce, že by ste mohli mať problém so srdcom osem-beznych-veci-ktore-muzom-nicia-erekciuOsem bežných vecí, ktoré mužom ničia erekciu
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
ISPO
MUNICH 2017
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov

O SLOVAKFITNESS.SK
Najmladší portál od Streftecu, spustený v roku 2013. Magazín o posilňovaní a zdravom životnom štýle, ktorého cieľom je zlepšiť telo a zdravie návštevníkov, ako aj zvýšiť ich sebavedomie.

   NAŠA RODINA:
SlovakNHL.sk - Národná hokejová liga, Slováci v NHL, AHL, CHL
SlovakKHL.sk - Kontinentálna hokejová liga, Slováci v KHL
Databáza cvikov - Databáza cvikov pre rozvoj svalových partií

E-KNIHY ZADARMO   |   COOKIES   |   REKLAMA   |   KONTAKT

Google+   Facebook   Twitter   RSS

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk.

Webdesign and Internet media - Streftec

TOPlist