Ste unavení? Tieto rady vám pomôžu dobiť baterky
Nohy ako špajdle? Odstráňte ich týmto tréningom
Štyri prospešné účinky glutamínu, o ktorých by ste mali vedieť
Stravovací denník – aké má výhody a čo vám ho vylepší?
Reklama
Suplementy

Chróm – oplatí sa aj pre chudnutie a budovanie svalov?

ikonkaChróm je minerál, esenciálny stopový prvok, ktorý ľudské telo potrebuje v relatívne malom množstve. Existuje v dvoch formách. Šesťmocný je škodlivý, no trimocný sa nachádza v jedlách a doplnkoch výživy a je neškodný. Dokonca aj prospešný.

Chróm pomáha stabilizovať hladinu cukru v krvi, vďaka čomu pomáha predchádzať cukrovke a pomáha ľuďom s diabetesom oboch typov, ako aj u ľudí liečených na HIV. Bojuje tiež proti depresii, znižuje zlý cholesterol, zvyšuje ten dobrý a bojuje proti viacerým ochoreniam, vrátane srdcovocievnych, metabolických a mentálnych.

Vo forme doplnku výživy je voľne dostupný a nájdete ho veľmi ľahko. Jeho popularita je najmä u žien, ktoré sa snažia schudnúť. Tento doplnok výživy totiž pomáha pri spaľovaní nadbytočných tukov. U oboch pohlaví. V prípade chudnutia prvé štúdie hovorili o tom, že pomáha bojovať proti chuti na sladké a sacharidy vo všeobecnosti.

Pre nadšencov kulturistiky mohli byť potešujúce závery, že v malej miere pomáha aj budovať novú svalovú hmotu. Športovci ho využívajú preto, lebo pomáha zlepšovať výkonnosť a zvyšovať energiu. Tým pomáha aj starším ľuďom cítiť sa vitálnejšie.

Jedným háčikom však je, že nie všetky štúdie podporujú tvrdenia o spaľovaní tukov a naberaní svalovej hmoty či sily. Plusom však je, že pri dodržaní dávkovania je neškodný a vedci u neho jednohlasne potvrdili aspoň význam z hľadiska zdravia človeka.

Okrem toho, že sa vďaka suplementu vyvarujete nedostatku tohto minerálu, znížite riziko, že vás postihne cukrovka druhého typu. V tomto smere sa dokonca odporúča užívať chróm s biotínom. Je efektívny aj pri znižovaní cholesterolu alebo iných krvných tukov.

Aký je teda záver? Ak chcete chróm kupovať len pre chudnutie alebo naberanie svalovej hmoty, môžete to pre nižšiu cenu vyskúšať, ale pravdepodobnejšie je, že budete viac sklamaní ako nadšení. V tomto smere existuje viacero lepších alternatív. Ak sa však chcete uistiť, že tento minerál vášmu telu nechýba a chcete ťažiť z jeho účinku na zdravie, tak do toho.





Mohlo by vás zaujímať:

styri-prospesne-ucinky-glutaminu-o-ktorych-by-ste-mali-vedietŠtyri prospešné účinky glutamínu, o ktorých by ste mali vedieť l-karnitin-ako-spalovac-tukov-fungujeL-karnitín ako spaľovač tukov. Funguje? potrebujete-bcaa-ci-beta-alanin-ak-ich-uz-obsahuje-iny-doplnokPotrebujete BCAA či beta-alanín, ak ich už obsahuje iný doplnok? styri-famy-ktore-zvysuju-vase-ocakavania-u-suplementovŠtyri fámy, ktoré zvyšujú vaše očakávania u suplementov poznate-odlisne-druhy-mliecnych-proteinovPoznáte odlišné druhy mliečnych proteínov?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
Fitness diskusia
Databáza cvikov
Facebook Twitter RSS

E-KNIHY ZADARMO   ·   COOKIES   ·   REKLAMA   ·   KONTAKT

© 2013 - 2017 SlovakFitness.sk
Webdesign and Internet media - Streftec TOPlist